تقویت 3 مهارت اجتماعی کودکان با بازی پازل-اسباب بازی
1399/12/22

داشتن مهارت اجتماعی برای شادی و موفقیت هر کودکی لازم و ضروری است، مهارت های اجتماعی به کودکان کمک می کند تا رشد کنند و به یکی از اعضای فعال جامعه تبدیل شوند. اما چطور باید این مهارت ها را به کودکان آموزش دهیم که برای آن ها خسته کنند نباشد؟

بازی هایی مانند پازل علاوه بر این که باعث سرگرمی کودکان می شود فرصت های زیادی را جهت آموزش مهارت های اجتماعی برای کودک فراهم می کند که در این این مقاله به آن ها خواهیم پرداخت:


1- توانایی حل مسئله:


فرقی نمی کند که مشغول حل یک پازل بزرگ باشید یا یک پازل کوچک، نکته ای که حائز اهمیت است این است که شما مشغول حل مسئله هستید، بازی پازل یک بازی فکری عالی است که می توانید به کودکان خود بیاموزید که چطور سوال بپرسند، از دیگران کمک بگیرند، چیزهای جدید را امتحان کنند و به حل کردن یک مسئله پایبند باشند.

می توانید با کودکان خود یک پازل را چند باز از اول شروع کنید و پس از مدتی که آن ها به حل کردن آن مسلط شدند این بار زمان را وارد بازی کنید و از کودک خود بخواهید در مدت زمان تعیین شده این پازل را کامل کند و به او امتیاز دهید تا تمرکز کودک برای حل مسئله تقویت شود.


اسباب بازی دخترانه

2- صبور بودن


اگر در خانه دو کودک داشته باشید حتما با این صحنه روبرو شده اید که برای بازی کردن با یک وسیله بین آن ها دعوا می شود و هر کدام می خواهند زودتر با این وسیله بازی کنند. اما با بازی پازل می توانید کودکان خود را تشویق به تعامل کنید تا اگر در زمان کمتری این پازل را تکمیل کنند از امتیاز بالاتری برخوردار خواهند بود، این کار باعث می شود حس تعامل و صبر در کودک شما تقویت شود.

اسباب بازی دخترانه

3- مدت زمان توجه:


هیچ چیز سرگرم کننده تر از این نیست که برای روزها با یکدیگر بر روی حل یک معمای مشترک کار کنیم، وقتی یک پازل بزرگ را طی چند روز حل می کنید، همه ذوق زده می شوید. تمام کردن چنین معمای بزرگی نه تنها به کودک شما احساس موفقیت بیشتری می دهد بلکه به ما به عنوان یک خانواده احساس همکاری مشترک را منتقل می کند.

اگر کودک شما در حفظ تمرکز برای یک معما کامل مشکل دارد ، پیشنهاد می کنیم آن را به روزهای مختلف تقسیم کنید.

ما می توانیم در مورد مزایای اجتماعی بازی پازل ساعت ها صحبت کنیم ، اما در اینجا به بیان این سه مورد بسنده می کنیم.

شما چه روش هایی را برای رشد مهارت های اجتماعی کنید کودک پیشنهاد می دهید؟ بی صبرانه منتظر شنیدن نظرات شما هستیم.


فروشگاه اسباب بازی بازی موز ارائه کننده انواع اسباب بازی پسرانه و اسباب بازی دخترانه به سراسر کشور می باشد.


اسباب بازی دخترانه
نظرات کاربران
شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید
افزودن نظر جدید
برای ثبت نظر ابتدا باید به حساب کاربری خود وارد شوید و یا در صورتی که هنوز ثبت نام نکرده اید، ثبت نام کنید.
افزودن نظر جدید
برای ثبت نظر ابتدا باید به حساب کاربری خود وارد شوید و یا در صورتی که هنوز ثبت نام نکرده اید، ثبت نام کنید.

هولدینگ پنگوئن